» Wayne Gretzky

Dagens fråga: Om jag säger 99, vem tänker du på då? 99,9% av de som jag frågade Svarade Wayne Gretzky direkt förutom min mormor som svarade att det var "han den där ryssen, men jag vet precis hur han ser ut och han spelar ju inte ens längre". Den enda som aldrig ens hört talas om mannen, myten, legenden var lilla Stoffe. Dagens inlägg är alltså tillägnat Stoffe... Och Gretzky. Orsaken till att Stoffe inte har hört talas om WG måste nog vara att han är så liten och helt missade hockeybildseran och istället fick nöja sig med att samla på pokémons. Slutsatsen blir ju då att 85 är en lite finare årgång än 90.


1990 Föddes Stoffe och bidrog till detta:

*Vasaloppet inställs på grund av snöbrist för första gången sedan 1934.
(Det är aldrig kul utan snö liksom...)
*Beslut tas på Skansen om att elefanterna ska bort.
(Elefanter är ju ascoola! Typ som noshörningar med snabel!)
*Vänsterpartiet Kommunisterna (VPK) byter namn till Vänsterpartiet (V). 
(Varför gav dom inte bara upp istället för att byta namn?)

*Estline inviger sitt första fartyg M/S Nord Estonia. Fartyget sätts in på rutten Stockholm-Tallinn. 
(...Och det gick ju bra för Estonia har vi hört)

*Den svenska gränsen för rattonykterhet sänks till 0,2 promille.
(Why? Allt är ju roligare när man är full, även bilkörning.)

*TV4 startar sina reklamfinansierade sändningar som andra reklam-TV-kanal i Sverige. 
(Tur det, för vem älskar inte reklam?)

*Wok är årets julklapp i Sverige. 
(Wok är skitäckligt och wokpannor tar bara upp onödig plats.)
*
Filmen Tillbaka till framtiden del III har svensk premiär.
(Uppföljare är aldrig bra...)

1985 Föddes jag och bidrog till detta:
*Filmen Tillbaka till framtiden har svensk premiär. 
(Japps, 1985 var året då det hände...)
*Det beslutas att Stockholm återigen ska kallas stad och inte kommun.
(Sthlm, sthlm STAD i världen osv.)
*De svenska femöringarna och tjugofemöringarna upphör att gälla. 
(Vem fan gillar mynt liksom?)
*Greenpeaces fartyg Rainbow Warrior sänks i Auckland, Nya Zeeland.
(Rätt åt hycklarna, RW var väl motordriven?)
*Den tecknade serien Kalle och Hobbe publiceras för första gången i ett antal amerikanska dagstidningar.
(Kalle och Hobbe är ju skitballa!)
*Volvo bygger en ny fabrik i Uddevalla med statligt stöd som ersättning för det nedlagda varvet.
(Volvo är och förblir coolare än saab)
*Bruce Springsteen håller stora konserter i Sverige under sin världsturné. 
(Brucan är ju rätt cool liksom...)
*Den svenska regeringen tillsätter Aidsdelegationen i syfte att förhindra spridningen av HIV-smitta och Aids.
(Det verkar funka för än har jag inte fått aids.)
*Nintendo Entertainment System lanseras. 
(Behöver jag säga mer? Nej!)

Dagens bästa: Zandra, hon är en gullrumpa & min bästaste!
Dagens sämsta: Dålig dag på jobbet kan man ju lätt säga.




Tur att du var söt
när du var liten iaf ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback